Diverse medewerkers van de Fiat die in Turijn werken keken deze week verbaasd op toen ze na werktijd naar huis wilden. De auto’s van de medewerkers van de autofabriek waren namelijk ingepakt in een soort grote plastic zak. Enkel de auto’s van medewerkers die in andere merken dan Fiat rijden werden ingepakt.

Fiat had ook een boodschap achtergelaten: ”Je met een ander zien heeft ons hart gebroken. Maar desondanks blijven we aan je denken.” Hiermee doelde Fiat op een kortingsactie. Het inpakken van de auto’s was een reclamestunt van het management. Dit om zo de medewerkers te stimuleren om een auto van het eigen merk te kopen. Als de medewerkers dat doen, dan krijgen ze wel 26 procent korting.

De vakbonden hebben woest gereageerd op de actie van het management van het Italiaanse autobedrijf. “Een onaanvaardbare inbreuk op de persoonlijke levenssfeer”, zo meldde een vakbond in de Italiaanse krant la Republica. Het management is echter niet onder de indruk en wil de actie ook bij meerdere Fiat-vestigingen gaan uitvoeren.
Bron foto: EPA